Tiedote Oilersin ja Classicin välisestä keskeytetystä ottelusta
Julkaistu: 25.09.2021 11.57

Tiedote Oilersin ja Classicin välisestä keskeytetystä ottelusta

Oilersin ja Classicin välinen ottelu keskeytettiin toisen erän aikana Classicin Krister Savosen loukkaannuttua kamppailutilanteessa aiheutuneessa törmäyksessä kentän reunustalla olevaan laitaan.

Viime kevään pudotuspeleistä saakka jokaisessa Oilersin kotiottelussa on ollut paikalla nimetty lääkäri ensihoitoa vaativien tilanteiden varalta. Eilen tilanteen vakavuuden selkeydyttyä otteluun nimetty lääkäri saapui Savosen avuksi ja tekemään tilannearviota. Lääkärin tultua paikalle todettiin Savosen olevan tajuissaan sekä pystyvän keskustelemaan ja liikuttamaan raajojaan.

Lääkärin ja hätäkeskuksen välillä puhelinyhteydellä tehdyn tilannearvioinnin mukaan Tapiolan Urheiluhallille ohjattiin ensihoidon yksikkö C-luokan tehtävään, joiden vasteaika on 30 minuuttia. Tässä vaiheessa keskeytynyttä ottelua ei joukkueiden yhteisellä päätöksellä päätetty enää jatkaa.

Ensihoidon saavuttua ajallaan Savonen siirrettiin jatkotutkimuksiin, joissa hänellä todettiin aivotärähdys. Tajuissaan olleen Savosen tila todettiin vakaaksi, ja hän pystyi keskustelemaan. Jatkotutkimusten jälkeen Savonen pystyttiin viemään normaalisti kotimatkalle Tampereelle.

Esport Oilers toivottaa Krister Savoselle voimia ja pikaista paranemista.

Salibandyliiton kilpailu- ja kurinpitoryhmä käsittelee illan tapahtumia tulevassa tapaamisessaan. Ryhmän päätöksistä tiedotetaan päätösten valmistuttua.

Esport Oilers ry

c/o Esport Arena